۵ هتل با رستوران‌های معروف در تهران

 روزی خان مظفر در هزاردستان علی‌حاتمی وقتی در گراندهتل نشسته بود، گفت: «ما مسافران سمجی هستیم که به این زودی‌ها قصد ترک هتل را نداریم. در هتل همه با هم مهربانند، چون همه میهمانند. حتی این وضع در مورد منم که مقیم دائم هستم رعایت میشه. جالبه برای ما پیرها جالبه زندگی عادی روزانه رو با شور و هیجانات مسافران از راه رسیده و یا در حال رفتن مطبوع کنیم.» از همان زمان هتل‌ها فقط محل اقامت شبانه برای مسافران «خسته به تهران آمده» نبود، بلکه محلی بود برای گذران وقت، دور‌همی‌های دوستانه، خوردن غذاهای خوشمزه، برگزاری جلسات کاری و حتی قرارهای عاشقانه. همه این کارها خلاصه می‌شود در رستوران هتل. اگر هتلی رستوران باکیفیت و درجه یک داشت، برای همیشه در خاطره‌ها ثبت می‌شود.

این مقدمه را در ذهن داشته باشید تا تعدادی از معروف‌ترین رستوران هتل‌های تهران را به شما معرفی کنیم.

هتل قناری تهران

هتل قناری بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و از قدیمی‌های تهران است. در سال ۱۳۳۵ هنگامی که در تهران تنها چند هتل فعالیت داشتند، خانه اشرافی فعالیت خود را در خیابان سمیه آغاز کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹ نام آن به هتل رستوران قناری تغییر کرد.

برای آنان که به غذاهای خانگی و انواع خورش‌های سنتی علاقه دارند و دل‌شان می‌خواهد در فضایی دنج و نوستالژیک غذا بخورند، هتل قناری بهترین گزینه است.

حال و هوای رستوران و هتل در سالیان سال قبل مانده است و غذاها مزه اصیل خود را نگه داشته‌اند.

شاید بد نباشد بدانید ساعات صرف نهار و شام به ترتیب از ۱۲ الی ۱۵ و ۱۹ الی ۲۲ است.  از ساعت ۷ الی ۱۰ صبح بوفه آزاد، صبحانه کامل شامل: انواع نان سنتی و فانتزی، کیک خانگی، شیر سرد وگرم، شیر کاکائو، قهوه، انواع چای صبحانه، چای سبز، کره، خامه، خامه شکلاتی، حلوا ارده، خرما، عسل، انواع مربا، پنیر لیقوان، پنیر خامه ای، پنیر هلندی، ژانبون، خیارشور، خیار و گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز و خاگینه، سوسیس سرخ کرده، خوراک لوبیا، عدسی، میوه تازه فصل: توت فرنگی، گیلاس هندوانه، سالاد میوه و انواع آب میوه در اختیار میهمانان است.

اگر از قبل می‌خواهید بدانید که منوی روز هتل قناری چیست، می‌توانید یک ایمیل خالی به آدرس menu@hotel-canary.com

ارسال کنید.

هتل آپارتمان تاج محل تهران

اگر به غذاهای هندی و تند و تیز علاقه دارید، رستوران تاج‌محل بهترین انتخاب شما خواهد بود. انواع غذاهای هندی با ادویه‌هایی که در منوی غذایی ایرانیان شاید کمتر استفاده شود، وعده غذایی خاطره‌انگیزی را برای مهمانانش رقم می‌زند.

رستوران تاج‌محل در واقع یکی از دو رستوران هتل‌آپارتمان تاج‌محل است. طراحی دکوراسیون این هتل و رستوران تلفیقی از فرهنگ ایرانی و هندی است. البته این هتل فقط غذای هندی ندارد، بلکه در رستوران «ماهی» که دیگر رستوران این هتل است، غذاهای گیلانی سرو می‌شود. این رستوران به کسانی پیشنهاد می‌شود که تحمل خوردن غذاهای تند را ندارند، یا مهمانان خارجی که دل‌شان غذای اصیل ایرانی می‌خواهد.

هتل‌آپارتمان تاج محل در ميدان ونک، خيابان ملاصدرا، خيابان شيخ بهایی جنوبی، پلاک ۲۹ واقع شده است.

هتل استقلال تهران

اگر میان هتل‌های تهران بهترین غذا و پذیرایی را بخواهید همه توجه‌ها معطوف به هتل استقلال تهران خواهد شد. هتل استقلال تهران با قدمتی ۵۰ ساله همچنان در رده لوکس‌ترین‌ها و بهترین‌های تهران قرار می‌گیرد.

هتل استقلال تهران سه رستوران دارد، با تنوع بالا که همه نوع سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد. رستوران رز منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی دارد. منوی رستوران مطبخ، غذاهای ترکی و بین‌المللی است. این رستوران یک تراس دیدنی دارد. رستوران فصلي گيله‌وا هم غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند.

این هتل در چهارراه پارک وی تقاطع بزرگراه چمران و خیابان ولی عصر واقع شده است.

هتل فردوسی تهران

هتل فردوسی، هتلی چهارستاره در قلب مرکز فرهنگی و تجاری تهران و در نزدیکی کاخ گلستان و موزه ایران باستان است. از قدیم‌الایام رستوران هتل فردوسی جزو معروف‌های تهران بوده و از آنجا که در نزدیکی بازار تهران قرار دارد دارای مشتریان سنتی از کسبه بازار است. همین موضوع، مهر تاییدی است بر بالا بودن کیفیت غذای این رستوران.

علاوه بر آن با وجود سالن‌های متعدد می‌تواند محلی برای برگزاری جلسات کاری و تجاری باشد.

هتل فردوسی تهران در میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، جنب کاخ وزارت خارجه، شماره ۲۴ واقع شده است.

هتل اسپیناس تهران

اگر می‌خواهید یک جلسه کاری با کیفیت ویژه برگزار و در عین‌حال از مهمانان خود در رستورانی با تنوع غذایی بالا پذیرایی کنید حتما هتل اسپیناس را در نظر داشته باشید. شما در این زمینه دستتان برای انتخاب باز است.

اگر می‌خواهید در مرکز شهر باشید هتل اسپیناس خلیج ‌فارس و اگر تمایل دارید در فضایی آرام‌تر و به دور از شلوغی‌های شهر این مجلس برگزار شود، هتل اسپیناس پالاس را انتخاب کنید.

منوی هتل اسپیناس نشان می‌دهد تنوعی که در رستوران‌های این هتل‌ها وجود دارد را نمی‌توان در هتل دیگری پیدا کرد.

هتل اسپیناس تهران دومین هتل پنج‌ستاره گروه هتل‌های اسپیناس بوده و در بلوار کشاورز واقع شده است . آدرس هتل اسپیناس پالاس سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱ است.