چگونه ویزای شینگن فرانسه بگیریم؟

 براي گرفتن ويزاي فرانسه مي توانيد از طريق سايت خود سفارت (https://france-visas.gouv.fr/fa/web/ir/accueil) و يا مرکز خدمات ويزا وي اف اس گلوبال اقدام نماييد. توجه داشته باشيد که مدت زمان پروسه ويزاي شينگن فرانسه به صورت حضوري از طريق سفارت طولاني تر از مدت زمان پروسه درخواست ويزا از طريق مرکز خدمات وي اف اس گلوبال است.

 
انواع ويزاي شينگن فرانسه براي ايرانيان
ويزاي شينگن فرانسه بستگي به نوع هدف شما از سفر انواع مختلفي دارد. در صورتي که قصد اقامت کمتر از 90 روز در کشور فرانسه را داريد مي توانيد براي ويزاي شينگن اقدام نماييد. انواع ويزاي شينگن فرانسه براي ايرانيان شامل:
 
-    ويزاي توريستي فرانسه (با دعوتنامه و بدون دعوتنامه) 
ويزاي توريستي شينگن فرانسه نوعي ويزاي کوتاه مدت است که با هدف بازديد از کشور فرانسه صادر مي شود. در صورتي که قصد سفر شما تنها بازديد از کشور فرانسه و يا ساير کشور منطقه شينگن است نوع ويزاي شما، ويزاي توريستي شينگن فرانسه بدون دعوتنامه است. در صورتي که قصد شما از سفر به فرانسه و منطقه شينگن بازديد آشنايان و دوستانتان است نوع ويزاي شما ويزاي توريستي شينگن فرانسه با دعوتنامه خواهد بود و بايد علاوه بر تهيه مدارک لازم براي ويزاي شينگن، دعوتنامه داشته باشيد. اين دعوتنامه را شخص دعوت کننده که در کشور فرانسه اقامت دارد براي سفارت فرانسه در ايران مي نويسد که بايد شامل آدرس، تلفن، شغل، آدرس محل کار و ... ساير اطلاعات دعوت کننده باشد و صورت حساب بانکي شش ماه گذشته و کپي پاسپورت شخص دعوت کننده نيز به همراه دعوتنامه بايستي به سفارت ارائه داده شود.
 
-    ويزاي ترانزيت فرانسه
اين نوع ويزاي اقامت کوتاه مدت براي افرادي که مي خواهند به طور موقت از يکي از فرودگاه هاي بين المللي کشور فرانسه براي سفر به کشوري غير از منطقه شينگن استفاده کند. اين ويزا به دارندگان خود اجازه نمي دهد تا از منطقه ترانزيت فرودگاه خارج شوند و به منطقه شينگن دسترسي داشته باشند. اين ويزا براي افرادي که زمان ترانزيت بين دو پرواز آن ها کمتر از 24 ساعت است صادر مي شود. 
 
-    ويزاي تجاري فرانسه
در صورتي که شرکاي شما در فرانسه، شما را براي بازديد از شرکت در جلسات کاري دعوت کرده باشند و يا شما براي شرکت در نمايشگاه هاي صنفي، سمينار ها و يا همايش هاي مربوط به حرفه خود قصد سفر به فرانسه را داريد نياز به اخذ ويزاي تجاري شينگن فرانسه را خواهيد داشت.
 
-    ويزاي کاري فرانسه
شما با داشتن ويزاي شينگن فرانسه اجازه کار در کشور هاي منطقه شينگن و حتي فرانسه را نداريد و هيچ گونه ويزاي کاري شينگني وجود ندارد. براي گرفتن اجازه کار در کشور فرانسه شما بايستي براي ويزاي ملي فرانسه اقدام نماييد.
 
-    ويزاي تحصيلي فرانسه
اين ويزا به دارنده خود اجازه مي دهد تا در دوره هاي آموزشي و يا تحصيلي کوتاه مدت که کمتر از 90 روز است شرکت کنند.
 
-    ويزاي پزشکي فرانسه
اين ويزا براي افرادي است که جهت مشاوره با پزشک متخصص و يا معالجه در کلينيک تخصصي و يا بيمارستان و مراقبت هاي پزشکي بعدي قصد سفر به کشور فرانسه را دارند. توجه داشته باشيد که تمام هزينه هاي پزشکي که شما در کشور فرانسه پرداخت مي کنيد، تحت پوشش سيستم بيمه درماني فرانسه نخواهد بود.
 
-    ويزاي فرهنگي ورزشي فرانسه
اين ويزا براي افرادي که با هدف مذهبي، ورزشي و فرهنگي قصد سفر به فرانسه را دارند و يا بخشي از خدمه فيلم برداري هستند صادر مي شود.